اندیشه های پشت فرمونی

 

دیدی گاهی وقتا ذهنت از پشت فرمون پر می کشه تا عالم هپروت!! آقا این عالم هپروت عجب

صفایی داره !! با خودت تفکر می کنی، حرف می زنی، لبخند می زنی، گاهی هم گریه می کنی

... و فقط یه بوق جانانه اتوبوسه  که می تونه تو رو از عالم هروت بیاره بیرون! من فکر می کنم باید

قدر این عالم هپروت رو دونست، اصلا اگه تفکرات آدما رو وقتی که در عالم هپروت سیر می کنند،

مکتوب کنند، هیچ بعید نیست که از اندیشه های کانت و دکارت و هگل جلو بزنه!!


دیروز پشت فرمون، جاتون خالی، توی یه ترافیک خفن، در حالی که به رفت و آمد عابرین از لا به

لای ماشینا نگاه می کردم، رفتم توی اندیشه های هپروتی خودم. با خودم فکر می کردم:


ما پسر ها، برتری های غیر قابل انکاری بر دخترا داریم و بی جهت نیست که به ما پسرها، جنس

برتر لقب دادند!!


دلیل اول اینکه: ما پسرها، خیلی خوش سلیقه تر از دخترا هستیم، یعنی خدا وقتی می خواسته

 حس زیبایی شناسی رو بین زن و مرد تقسیم کنه، 99 درصدش رو به ما پسرا داده، و شاید یه

درصد هم به دخترا.  دلیل این مطلب اینه که ما پسرا در زندگی به شدت زیباشناسانه عمل می

کنیم. چون اگه فقط یه کمی به دور و برتون نگاه کنین متوجه می شید که ما پسرها، عاشقِ

موجودی لطیف، ظریف و احیانا شریف و نازنین و یک کلام خوشگل به نام دختر می شیم! اصلا ما

 پسرها دائماً عاشقمظاهری زیبا همچون ابروان کمانی، گیسوان طلایی و چشمان آسمانی،

لبان ... می شویم. اما دخترا چی!!!
دخترا یا اصلا عاشق نمی شن یا اگر هم بشن، عاشق چی می شن؟! دخترا از فرط بی

سلیقگی، به موجودی دل می بندند که کریه المنظر، کج و کوله، با صورت و بدنی پشمالو، و

مطابق آمار، در بسیاری از موارد کچل!! است. اصلا یه پسر غیر از صورتی پشمالو، ناهموار،

لنگانی دراز و صدایی بسیار خشن، چی داره. ولی با این حال می بینیم که دخترها از شدت بی

 احساسی باز هم عاشقش می شوند!!


حالا شما قضاوت کنید که ما پسرها خوش سلیقه تر و دارای حس زیبایی شناسی هستیم یا

 دخترا !!


دلیل دوم برتری غیر قابل انکار پسرا بر دخترا رو شاید توی پست بعدی گفتم.


خدایا ممنونتم که منو اینقدر با احساس و خوش سلیقه آفریدی.

نظرات 19 + ارسال نظر
سارا چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:34 ب.ظ

کاشکی بلد بودی بجا از سلیقه ات استفاده کنی
از طرف دیگه دخترا فول فیل (پر و کامل) هستن از زیبایی نیاز ندارن به زیبایی غیر
از یه طرف دیگه تر دخترا دنبال ظاهر باطنن ( که هر چی ام می گردن ... )
از اون یکی طرفم بابا ته اش آدما باید همو تحمل کنن دیگه بابا
از طرف مامان جونم اینا هم مادر ایشا لله بخت و طالع ات زیبا باشه
از طرف خودمم شما نری تو عالم هپی بهتره :))
یه سری طرف دیگه هم داره که تو پست بعدی می گم
خوش باشی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 ق.ظ

زیبایییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
دوست عزیز سارا خانوم خوب گفتن
می دونید آدما همیشه دنبال یه مکمل اند
یه دختر زیبایی رو درک کرده تو وجود دخترونه خودش
من همیشه وجود زن رو یه موهبت الهی میدونم
به قول استاد شهید شریعتی:
شما زنها یک موهبت خدایی زن بودن دارید که از آن عشق و زیبایی و لطافت و معنای یک رابطه ی انسانی سرچشمه می گیرد
هیچ وقت نخواستم تو زندگیم تعصب بیجا داشته باشم ولی قبول دارم که:
زنان همچو عشق نرمند
زنان همچو زندگی سخت اند
و اینکه رساندن مرد به بلندای زن کاریست غیر ممکن
می دونم که می دونی
ولی نمی دونم چرا این پست جنجال برانگیزو نوشتی!خدا خودش به خیر کنه!!!!!!!!!!!!!!
یاد این جمله افتادم از حضرت علی:
قدرت زن به جذبه ی اوست و
جذبه ی مرد به قدرت او........
اینارو که می گم منم یه جور می رم تو هپروت.اما چقدر فاصله هست بین هپروت من و ...
می دونی تو این زندگی و تو این دنیا همیشه برنامه ریزی خدا افسونم می کنه...وای که راز و رمز آفرینشُُ من تو اون یکی این یکی چقدر شگفت انگیزه...............
جدی جدی رفتم هپروت............
پست جالبی بود...
مشتاق پست بعدی هستم...............
راستی اگه رفتی .... التماس دعا دارم
اونجا هم یادم کنی ممنونم
آخه فکر که می کنم دعاهاتون کارسازه............
جدی می گم...............
دیگه اینکه اگه دخترا نبودن واقعا حس زیبایی شناسی پسرا کشف نمی شدهاااااااااااااااااااااا[چشمک]
بیاد...
....................
...............................
...... ..... .... شباهنگام

ladybird پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ب.ظ http://namehaiedeltangi.blogsky.com

سلام مشکل ما اینه که فقط همون کارگرهای افغانی رو میبینیم..همون ها که از بیچارگی از بیکاری مملکت خودشون پناه آوردن به ایران..اینکه شما میگید آدم تحصیلکرده و روشنفکر توشون کمه بعید میدونم.مثل این میمونه که ما عده ای از کارگگرهای ایرانی ور مصداق کل ایرانیها کنیم. در کل بعد از خوندن کتاب هزار خورشید تابان شدیدا علاقه دارم که با افغانهای اصیل بیشتر آشنا بشم. البته قبول درم که بیشتر بدبختیشون از سر عدم شناخت درستشون از چیزی به نام دین و عدم تفمر دستشون بوده اما در ل ملتی بودند که همه مخیوان ازشون سو استفاده کنن وحتی ایران.

فاطمه پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:19 ب.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
الحمدلله که اندیشه های پشت فرمونی مکتوب نمیشن وگرنه چه بلایی سر این عالم میومد.
چه حکمتی داره خدا

الف.کاف شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:49 ق.ظ http://open-area.blogsky.com

سلام

منم به این چیزا فکر کرده‌م... به برادرم هم گاهی میگم...
می‌گم داداش.. دخترا بیشتر از اینکه قیافه‌ و زیبایی تو براشون مهم باشه توانایی‌های فکری٬ نحوه‌ی رفتار ٬ نظافت ظاهری‌ و شاید گاهی تیپت و نحوه‌ی لباس پوشیدنت براشون مهم ِ... (البته می‌تونم قویا نشون بدم که این آخری واقعا زیاد مهم نیست!)
درست گفتید شما... زیبایی ظاهر برای دخترا معمولا مهم نیست... (حداقل دوره‌ی نوجوونی و جوونی من که این طوری بوده... الان که دخترا عوض شدن رو نمی‌دونم... من از هم‌نسل‌های خودم حرف می‌زنم) اون‌ها شیفته‌ی چیزهای دیگه‌ای میشن...
چند سال پیش تو یه مجله‌ی علمی خونده بودم که انتخاب خانوم‌ها باعث شده نسل‌های باهوش‌تری داشته باشیم...
نمی‌دونم چطوری اما انگار خانوم‌ها با برتری دادن به فاکتورهایی که به هوش ربط داره تو انتخاب پدر بچه‌هاشون باعث شدن به مرور نسل‌های باهوش‌تری بوجود بیاد...
(حدودا ۵ سال می‌گذره... خوب به خاطر ندارم... شاید گشتم اصل اون مقاله یا یه چیزی که در این رابطه باشه رو پیدا کردم... )

خلاصه اینکه شاید قضیه خوش‌ سلیقگی و بد سلیقگی نباشه چون خانوم‌ها می‌تونن با همین سلیقه‌شون جوری بپوشن و جوری خودآرایی کنن که دل آقایون...!
خلاصه قضیه انتخاب‌گری بر اساس سایر معیارهاست!

من حامی ِ مطلق خانوم‌ها نیستم... زیاد ازشون انتقاد می‌کنم اما تو این مورد ...
اگرچه نوشته‌ی شما بوی طنز داشت و به نظر نمیاد عقیده‌ی جدی‌تون باشه...

منتظر شنیدن دلیل دوم‌تون می‌مونم...


اما در مورد کامنت‌تون:
نمی‌دونم چی بگم... شاید باید بیشتر بنویسم تا قضیه روشن‌تر بشه...
اما فکر نمی‌کنم دردانه‌ی خدا باشیم... ای کاش می‌شد نظرش رو می‌دونستم...
گاهی که یاد نامه‌ی حضرت علی(ع) به اما حسن(ع) می‌افتم دلم می‌گیره... کاش یه روزی شرحش رو از خودشون یا پسرشون می‌شنیدیم...

اما مورد آخر...
چرا تا حالا فکر می‌کردید مَردم؟
به خاطر پست «دام رو پهن نمی‌کنی؟!» ؟؟
اون فقط یه شبان‌گونه بود...

البته حق دارید... وبلاگی نیست که داد بزنه مال یه خانوم ِ...

الف.کاف شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:59 ق.ظ

خدای من!!!!!!!!
بالاخره اشتباه َ رو کردم!!
اسم و آدرسی رو گذاشتم که بیشتر بهش عادت داشتم...
شما اون یکی وبلاگم رو می‌شناختید... اما چون معمولا با اون کامنت نمی‌ذارم و به این بیشتر عادت دارم اشتباه کردم...

البته قضیه مخفی کردن نبود٬ اما...
بگذریم... اتفاقی ِ که افتاده!

[ بدون نام ] یکشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:56 ق.ظ

وقتی تو نیستی
نه هست های ما
چونان که بایدند
نه باید ها...



مثل همیشه آخر حرفم
و حرف آخرم را
با بغض می خورم
عمری است
لبخند های لاغر خود را
در دل ذخیره می کنم :
باشد برای روز مبادا !
اما
در صفحه های تقویم
روزی به نام روز مبادا نیست
آن روز هر چه باشد
روزی شبیه دیروز
روزی شبیه فردا
روزی درست مثل همین روزهای ماست
اما کسی چه می داند ؟
شاید
امروز نیز روز مبادا باشد !



* * *



وقتی تو نیستی
نه هست های ما
چونانکه بایدند
نه باید ها...



هر روز بی تو
روز مبادا است !
................
......................
..........................
شب خوش...

مثل الناز یکشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:35 ب.ظ

سلام پارسا جوووووووووووووووونم
پارسا خیلی خوبی1!!!!!!!!پارسا یک سوال جدی
اگه با یکی از دانشجوهات دوست میشدی و خیلی دوستش داشتی عکس ۲ تایی باهاش مینداختی؟؟؟ یا ریسک نمیکردی؟؟
جوابش برام خیلی مهمه!!!
لطفا برام میل بزن
elnaz_g1986@yahoo.com

قاصدک بی خبر دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:23 ب.ظ http://qa3dak.blogsky.com

سلام آقای با سلیقه :دی
اول مطلبیت رو که میخوندم میخواستم بیام بگم دخترا شیرن پسرا موشن :))
با اون کچل موافق نیستم :))))))
خیلی حرفها تو این رابطه برا گفتن هست!
جایی خوندم آدمها صرف از نظر از جنسیتشون با دو انرژی مردانه و زنانه به دنیا می یان مردان در ضمیر "ناخودآگاه" خود مرد و و در ضمیر "خودآگاه" خودشون زن هستند و زنان هم برعکس و میل دوست داشتن و دوست داشته شدنه که باعث همراهی این دو انرژی که در وجود هر شخص است میشه و هیچ نوزادی تنها به دنیا نمی یاد و همسفر و همراهی در درون خودشون دارند, همون نیمه پنهان که دلش میخواد خیز برداره!!

الناز دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:40 ب.ظ

میلت رو چک کن

الناز سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:47 ب.ظ

میلتو چک کن

یه سپیده... چهارشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:53 ق.ظ

چون قلم اندر نوشتن می شتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت
....
.....
.......

الناز چهارشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:37 ق.ظ

میلتو چک کن

[ بدون نام ] جمعه 19 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:36 ب.ظ

عقل تا تدبیر و اندیشه کند
رفته باشد عشق تا هفتم سما
عقل تا جوید شتر از بحر حج
رفته باشد عقل بر کوه صفا
....
.............
...............
please check your mail

یه غریب بی نشون شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 06:35 ب.ظ http://www.botgar.persianblog.ir

گنجشک من ! پر بزن درزمستانم لانه کن
با جیک جیک مستانت خانه را پر ترانه کن...

اگه تشریف اوردین به لونه گنجشکها نشونی یادتون نرود...

قاصدک بی خبر یکشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:29 ب.ظ

اومدم اینجا دلیل دوم رو بخونم کجآیی پس :دی


ناپلئون دوشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:22 ب.ظ http://sin-city.blogsky.com

گاهی ساده نوشتن و ساده گذشتن از خیلی چیزا به نفع ماست. ساده نوشتی. امشب آپ کردم. نمی دونم خوشت بیاد یا نیاد. بیشتر دوست دارم بعد اینکه خوندی بگی خوب که چی!! یعنی می دونی؟ بگی برو بابا معطلمون کرده. اینطوری بهتره.

ناپلئون دوشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:25 ب.ظ http://sin-city.blogsky.com

در مورد نوشتت. کاملا موافقم. من همه این ملاک هایی هم که گفتی دارم. کچل، اصلا شیک پوش نیستم. صدامم خیلی خشنه. تازگیا میگن عاشق شدم. خودم که نه ، ولی همه میگن عوض شدی!
به درک. بذار بگن بابا. مهم اینه که ما آقایونیم که حوصله خانوما رو نداریم در بعضی موارد و خانوما فقط وقت برای آقایون ندارن.

ناپلئون دوشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 ب.ظ http://sin-city.blogsky.com

در مورد یادداشت پراکنده ۲:
همه دوست داریم جای شخصیتی باشیم که از بغل داره به پسر دخترایی نگاه می کنه که میگه فرار کنین. در رین. خیلی جالبه که هیچوقت برا دفه اول فکر می کنیم به جای تو هستیم...شخصیت آرام نشسته و نظاره گر. بعد اگه خیلی اتو کشیده نباشه مخاطبت، خودشو بعد از تو میذاره جای اون دختر پسرا و در آخر ، اونم تازه اگه حوصله داشته باشه خودشو میذاره جای پلیس زن و در نهایت پلیس مرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد