مَن ماتَ مِنَ العِشق فَقَد ماتَ شَهید

 

 از کلاس که بیرون اومدم هنوز بچه ها دور و برم رو گرفته بودن:

...، استاد اگه توی ازدواج موقت، مهریه تعیین نشه، عقد باطل می شه؟

...، استاد ما سه جلسه غیبت داشتیم، حذفمون که نمی کنید؟

... استاد برای مجله دانشگاه می خوایم با شما مصاحبه کنیم کی وقت دارید؟

استاد...

استاد...

می خواستم داد بزنم و از دستشون فرار کنم. سرم داشت می ترکید. خوشبختانه سرویس دانشگاه منتظرم بود که سوار شم. بچه ها ول کن نبودن و تا در ماشین همراهیم کردن. منم همه شون رو حواله دادم به هفته بعد!!

به راننده گفتم یه کمی یواش تر بره که شاید بتونم تا مشهد یه چرتی بزنم، سرم و تکیه دادم به شیشه ماشین و چشمام رو بستم... هنوز خیلی نگذشته بود که صدای اس ام اس موبایلم در اومد:

استاد خسته نباشید.

چه اس ام اس قشنگی، شاید بهترین اس ام اسی که می شد در اون لحظه بخونم همون بود. کنجکاو شده بودم که ببینم کی این اس ام اس رو داده. جواب دادم: ممنونم... شما؟

بعد از مدتی دوباره جواب اومد که: ... هستم از دانشجو هاتون.

هر چی فکر کردم که این کیه، پسره، دختره، چه درسی با من داره؟ یادم نیومد. راستش حالشم نداشتم که لیست حضور و غیاب رو از توی کیفم دریارم.

فردای اون روز بود که تازه از خواب بلند شده بودم که باز یه اس ام اس از همون شماره اومد که داشت به استادش صبح به خیر می گفت.

سریع رفتم لیستای حضور و غیاب رو نگاه کردم و اسمش رو پیدا کردم. فکرشو نمی کردم ولی دیدم که صاحب این اس ام اس ها یکی از دختراست. ولی هر چی فکر کردم چهره اش یادم نیومد...

خیلی دوست داشتم بدونم که کیه. خصوصا وقتی که ، دو تا اس ام اس دیگه از اون دختر خانوم دریافت کردم که یکی اش این بود:

 من مات من العشق فقد مات شهید: هر که از عشق بمیرد، شهید مرده است.

یاد پست قبلی افتادم که صبا به یادگار برام گذاشته بود و چقدر قشنگ گفته بود:

.. اما نباشد، هرگز نباشد که در قلبم عشق نباشد...

حالا نمی دونم چرا اینقدر دوست دارم هفته بعد زودتر بیاد و ببینم این دختر خانوم کیه؟!!

 

نظرات 9 + ارسال نظر
مسافر سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:59 ب.ظ http://ghasedak303.blogfa.com

اخ اخ استاد از دست رفت !!!!

قاصدک بی خبر سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:01 ب.ظ

استاد خسته نباشید :دی
ای استاد شیطون :))
اینم آدرس اون عکس
http://aycu16.webshots.com/image/34055/2000043691809513919_rs.jpg

مسافر سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:04 ب.ظ

یونی ایران خیلی توپه ... کلی حال می کنم .. مخصوصا رشته و شهری که من هستم ... خدا رو شکر خیلی خوبه و منم خوبم

صبا پنج‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:05 ق.ظ http://www.saheleparvaz.blogsky.com

عشق و وفا در بهار آشنایی ها می شکفد.
عشق یک ابتلاست .
این تو نیستی که عشق را می آفرینی
تو فقط به عشق دچار میشوی


سلام.خوبید آقا پارسا.
در قلب همگان عشق است
اما عشقی که من به یادگاری گذاشتم
یه عشقی که می خواد به دور از حساب و کتابای روزگار باشه
عشق..........خیلی کارراحتی نیست عاشق بودن و عاشق شدن ومهمتر اینکه عاشق موندن
عشق ورای زمان و مکان باید باشه
یاد نوشته شریعتی ما افتم که من باب عشق و دوست داشتن نوشته.من از خدا عشقی و می خوام که با دوست داشتن شریعتی برابری کنه.
واسه شما هم همین آرزو رو دارم.
امیدوارم که همیشه زندگیتون مملو از عشق باشه
عشق واقعی.

صبا پنج‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:40 ب.ظ http://www.saheleparvaz.blogsky.com

سلام احوال شما.خوبید
آقا پارسا اگه لطف کنید میلتون رو چک کنید.
ممنون.

صبا جمعه 18 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:54 ق.ظ http://www.saheleparvaz.blogsky.com

سلام
میلم رو خوندم .ممنون از پاسختون.لطف کردید دوست عزیز.

حمد شنبه 19 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:54 ب.ظ http://hamd88.blogfa.com

سلام...کتاب «من او» نوشته رضا امیرخانی رو خوندین؟کل کتاب حول این جمله می چرخه!!!خیلی جالبه!!

صبا یکشنبه 20 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:46 ق.ظ http://www.saheleparvaz.blogsky.com

بازم سوالی پرسیدید که هنگ کنم؟عشق؟؟؟؟؟؟؟؟ نیدونم. به نظرم:هر کسی که دل به دریا زد رهایی یافت.من در مورد عشق مطلب قبلا هم نوشتم و تو بعضی هاشون نظر خودم رو هم گفتم.نمی دونم خوندید یا نه.
این جمله خیلی توش حرفها نهفته هستش:
عشق یعنی
کوچک کردن جهان به اندازه ی یه نفر
یا
بزرگ کردن یه نفر به اندازه ی جهان
اما بعضی وقتا به دورو برم که نگا می کنم فکر می کنم عشقی که من دارم میگم تو کتابا و قصه هاست....
یاسمین دعای قشنگی واسم کرده بود..
مخاطب گرامی:
به کسی عشق بورز که لایق عشق باشه
نه تشنه ی اون
چون هر تشنه ای روزی سیراب می شود
...............................................

مثل الناز سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:31 ب.ظ

سلام استاد
میبینم که طرفدارانتون زیاد شده و دانشجوها ول کن نیستن....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد