یادداشت های پراکنده ۲

 

1_ امروز رفتم انجمن خوشنویسان، اخر فلکه پارک، تا برای امتحانات میان دوره ای انجمن ثبت نام

کنم، پارک هوای عجیبی داشت، تصورش رو بکن، یه هوایی پس از نیم ساعت بارون اومدن، مه

آلود و ابری و کمی هم سرد، البته بیشتر از یه کم... خب ادم توی این هوا، چه حس و حالی بهش دست می ده ؟!!

 اونم زیر درختای کهنسال و سر به فلک کشیده پارک ملت... .


بیشترین صحنه ای که به چشم می خورد، پسرایی بودن که دنبال دخترای پارک راه افتاده بودن و

دخترایی که با خنده و عشوه، اونا رو تحریک می کردن... برام جالب بود... یه دفعه صدای یکی

بلند شد: بچه ها در رین مأمور اومد!! به سمتشون نگاه کردم دیدم یه مأمور مرد و یه مأمور زن،

اومدن طرفِ پسرا و دخترا، پسرا که جیم کردن اما دخترا که تقریبا همیشه از اول تا آخرش توی

اینجور روابط، بدجوری ضرر می کنن، گیر افتادن و خلاصه اون مأمور خانوم، داشت یه چیزایی

بهشون می گفت ...

ساختمون انجمن خوشنویسان خلوت بود. بعد از خوش و بش کردن با یکی دو

تا از اساتید که اونجا بودن، ثبت نام کردم، خوشبختانه زمان امتحان رو، روز پنجشنبه  بیستم دی

قرار داده بودن که من طبق برنامه کاریم، مشهدم و می تونم شرکت کنم...


2_ وقتی داشتم از انجمن خوشنویسان بر می گشتم، صحنه هایی که توی پارک دیده بودم و چند

صحنه دیگه که ماشین ها، دخترا رو سوار می کردن و ... حسابی فکرم رو مشغول کرده بود اینقدر

درگیر بودم که نزدیک بود بزنم به یه زانتیا که داشت از پارک خارج می شد! با خودم می گفتم

کاشکی مرز میان عشق و هوس را می شناختیم. می دونی، حالتی رو که به نام محبت نسبت به

دیگران داریم، یا دیگران نسبت به ما ابراز می کنند، گاهی فقط هوسه، یه هوس حیوانی البته با لعابی

شیرین به اسم عشق!

عشق و دوستی خیلی مقدسه، خیلی...، اما گاهی وقتا توی دستای هوسبازان

آلوده می شه، به لجن کشیده می شه، حتی از بوش می تونی بفهمی، نگاه های عاشقانه کلی تفاوت

داره با نگاه های هوس آلود و حیوانی!


عاشق شدن، دوست داشتن، عشق ورزیدن و فداکاری در راه دوست و دوستی، هنر بزرگ زندگی

اجتماعیه و به نظر من علامت رهایی از خودخواهی و خود پسندیه! اونی که عاشق نمی شه یا تا حالا

نشده، یعنی خیلی خودخواهه، یعنی هنوز توی منیّتِ خودش گرفتاره و دست و پا می زنه.

اما عشق تو رو نجات می ده، از حصار خودت بیرونت می یاره ، بهت یه زندگیه جدید می ده، حتی اگه

عشقت مجازی باشه، حتی همین دوستی های کوچکی که همه با هم دارن باشه، همین دوستی

های کوچیکه که انسان رو به دوستیهای عمیق و بزرگ می کشونه...

ولی خب مشکل اینجاست که

بعضی از ما ها خودمون رو گول می زنیم و اسم هوسمون رو عشق می ذاریم، آخه مگه می شه یه انسان

هوس باز که فقط خودشو می بینه و ارضای خودش، عاشق باشه؟!!


خدایا عاشقان را با غم عشق اشنا کن

ز غمهای دگر غیر از غم عشقت رها کن.


3_ راستی قراره یه نوت بوک بخرم، دیشب توی اینترنت کلی سرچ کردم و اطلاعاتی بدست آوردم

ولی خب از دوستان اگه کسی اطلاعات یا تجربه ای در این زمینه داره، ممنون می شم به من منتقل

کنه .یا توی همین صفحه نظرات و یا به همون ای دی ام که دارید دیگه : khalvateparsa

ممنونم...

 

نظرات 10 + ارسال نظر
مهسا پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:10 ب.ظ http://1001rooz.blogsky.com

سلام
نوشته هاتون به دلم نشست که کامنت میذارم.
با این آدرس هیچ وقت جایی کامنت نذاشتم چون این وبلاگ رو باز نکردم واسه اینکه خواننده جلب کنم یا بازدبد ببرم بالا
اونی که دوست دارم نوشته هامو بخونه اینجا رو نمیشناسه که بیاد بخونه
مرسی از نظرتون
در مورد لپ تاپ پرسیده بودین
من لپ تاپ dell inspiron 6400 دارم.خیلی هم ازش کلرمیکشم.با اینکه دانشجوی ترم ۱ هستم و رشته م ریاضیه.و فنی نیست.اما با نرم افزارای سنگینم توش کار کردم جواب داده.البته رمش یک گیگ هستش برای من.خلاصه که خیلی راضیم ازش.
به شما هم توصیه میکنمش.گ.ل قیمت بالای vaioرو هم نخورید.dell اگه بیشتر از اون نباشه کمتر نیست

mohammad پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:37 ب.ظ http://delle.blogsky.com

سلام جالب بود
به امید دیدار

همراز اهورا جمعه 14 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:29 ب.ظ http://sin-city.blogsky.com

سلام پارسا جان...نکته ی دومت خیلی به دلم نشست...کاش همه مثل تو بودند...چشم به راه کامنت های قشنگت هستم...

fariba شنبه 15 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:19 ق.ظ http://ghatreash.persianblog.ir

سلام دوست خوب

می دونی من با نظرت موافق نیستم شاید کسی که تا حالا عاشق نشده هنوز طرفش رو پیدا نکرده شایدم اونقدر پر از احساس که از عاشق شدن می ترسه از اینکه شاید طرفش تو عاشقی کم بیاره

قاصدک بی خبر شنبه 15 دی‌ماه سال 1386 ساعت 06:12 ب.ظ

یاد این اس ام اس که چند روز پیش برام اومده بود افتادم!!!

*****
smsهـای عـاشـقانه ام را که فـقط به تـو می نـوشـتـم ،برای هـمـه می فـرستادی !دنیا را عـاشق کرده ای و خود ،از هـفت دولـت آزادی !!!
******
بی ربط و با ربطش را کار نداریم :دی

محمد شنبه 15 دی‌ماه سال 1386 ساعت 07:55 ب.ظ http://delle.blogsky.com

حمد یکشنبه 16 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:16 ب.ظ http://ham88.blogfa.com

سلام...چه برف قشنگی!!هرچقدر هم که دنیا برام نافرم شده بود خدا با برفش فرمدارش کرد...راستی مشهد برف امده؟۳ سال و نیم آقا رو ندیدم...حکما امتحانه!!بی دلیل نمیشه بیام،می دونم!!باید با دوری گناه هام رو اول پاک کنم بعد عاشق بشم...فنا بشم...فدا بشم...اغنا بشم و ...خدایا دلمو تیکه پاره کن چون تو می تونی!!!دل مثل انار باید چلونده بشه تا شیره اش در بیاد!!شیره اش هم حکما مطبوعه!!!فعلا خدا نگهدار استاد

همراز اهورا دوشنبه 17 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:58 ق.ظ http://sin-city.blogsky.com

کجایی؟خبری ازتون نیست استاد

سارا چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ب.ظ

سلام آقا
اچ پی و سونی خوبه !!!
من از سال ۸۱ لپ تاپ های مختلف رو امتخان کردم
کامپک .. اچ پی ... سونی ... دل ... اپل ...
ولی سونی و اچ پی مرگ ندارن ..
این یه نظر شخصی ود
حالا بگو برا چه کارایی می خوای تا بشه انتخاب کرد .. مثلا چه نرم افزاری بیشتر استفاده می کنی ؟ چند ساعت در روز ازش استفاد می کنی ؟ برای کار می خوای یا از رو دل سیر و مرفه بی درد بودن :))
عشق یه چزی مثل کشک و دوغه !!!!!

فاطمه جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:11 ق.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com/

سلام
شما واقعا فکر می کنین آدمی که تا حالا عاشق نشده خودخواهه؟
نمیدونم شایدم درست بگین.
من خیلیا رو دوست دارم همیشه هم من اون طرفی بودم که ارتباطمو با دوستام حفظ کردم. تعداد کسایی هم که ازشون بدم میاد کمه.که امیدوارم کمترم بشه .
ولی تا حالا عاشق نشدم. یکی از دلایلش اینه که با خودم جنگیدم نمی خواستم عشق رو با هوس و محبت و دلبستگی اشتباه بگیرم اما این همش نیست.
خدا کنه خودخواهی نباشه
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد